20.04.07 text: Martin & Sobi pics: Tom |
|
· SOUND OF APOCALYPSE · TAHLE ŠVÉDSKÁ PARTIČKA MĚ OHROMILA SVÝM VYSTOUPENÍM NA LOŇSKÉM OEF. PO POSLECHU JEJICH POSLEDNÍHO ALBA Stigmata A PROLISTOVÁNÍ BOOKLETU CD JSEM BYL VŠAK OHROMEN JEŠTĚ VÍCE. TOHLE ALBUM JE PLNÉ DRSNÉ HUDBY A MĚ NAPROSTO PŘEVÁLCOVALO SVOJÍ SILOU. PROTO JSEM POŽÁDAL O PÁR ODPOVĚDÍ ZPĚVÁKA A KYTARISTU Freda Wallenberga. |
|
SOUND · PUNK · IN THE PAST · STIGMATA · FUCK THE POWER · FREE MUSIC |
---|
SOUND
Když jsem napsal recenzi na vaše vystoupení na loňském OEF, dostala se na web - díky chybě – věta popisující váš styl, v trochu okleštěné podobě a hned si mě pár lidí v komentářích podalo s tím, že SKITSYSTeM grind core rozhodně nehrají. Zjistil jsem však, že skoro každý vaši hudbu definuje trochu jinak. Jak je to tedy se stylem SKITSYSTeM?
Hahaha. No, myslím, že jsme o tom takhle nikdy nepřemýšleli, když jsme začínali. Vlastně ano, lidi mi dnes připadají velmi ustrnulí. Vypadá to, jako by bylo důležitější patřit k nějakému žánru, než mít rád muziku. Já mám jednoduchou filosofii: „Jsou dva druhy hudby - špatná hudba a dobrá hudba!“ Jediná dobrá definice toho, co hrajeme, je podle mě tvrdá, temná a drtící hudba, soundtrack k apokalypse, které jdeme vstříc. Myslím, že někteří to definují jako punk, někteří jako metal, někteří jako crust a jiní jako pop... Opravdu to není nic důležitého a ti, kteří tvrdí, že „vědí“, jaký je to hudební styl, jsou příliš zabraní do definování všeho možného, takže tu hudbu nikdy opravdu neslyší...
Dost často je ohledně vašeho stylu zmiňován termín "švédský metal crust" a "švédská crust škola." Existuje něco takového, nebo je to jen nálepka pro hudební kritiky?
No, dneska to tak možná můžeš cítit. Když srovnáš kapely jako DISFEAR, SKITSYSTeM, WOLFBRIGADE atd., tak tam možná najdeš více metalových elementů než u kapel jako MOB 47, ASOCIAL a dokonce ANTI CIMEX. Ale tvrdit, že za švédskou scénou stojí celý “trend” nebo “zvláštní zvuk” je zveličování asi jako „SWEDISH DEATH METAL“ nebo „THE GOTHENBURG SOUND.“ Hodně kapel, které ve Švédsku hrají tento styl, také sdílí členy a i to může být důvodem jejich úspěšnosti či věhlasu. Když má nějaká nová kapela člena z - řekněme WOLFBRIGADE, lidi si je asi budou chtít více poslechnout, protože mají rádi W.B.
PUNK
Hlavní charakteristikou vaší hudby je punková živelnost a ve své historii sami píšete, že potřeba hrát více syrového punku, byla tím hlavním důvodem k založení SKITSYSTeM. Byli jste však ovlivněni spíše starými punk kapelami, tvořícími tento žánr (jako např. DEAD KENEDY´S, CLASH) a nebo pozdější vlnou mladších kapel, posouvajících tento styl dál? A co to pro tebe znamená?
No, punk je víc než můžeš jednoduše napsat na papír. Je to scéna, lidi, kapely, letáky, protesty, texty, koncerty atd. Nutkání hrát syrovou, tvrdou muziku ovlivněnou tehdejšími hrdiny ANTI CIMEX, ASOCIAL, DISCHARGE, DOOM, DISRUPT atd., bylo spíše scházení se na chlast a podobné věci. Už jsme hráli na nástroje, už byli alkoholiky, už se nudili. Co bysme kurva udělali lepšího, než dát dohromady SKITSYSTeM, hahaha?! Ale samozřejmě na nás měly všechny ty kapely vliv. Tím myslím, že jsem viděl THE CLASH v roce 81 na London Calling tour, kam mě vzala má šílená máma a to mi bylo sotva osm let! Nejdřív jsme neměli s kapelou žádný cíl. Myslím, že takhle začíná mnoho kapel, dokonce i THE CLASH, ale zároveň je to neustálý boj o to, dostat se z pasti jménem společnost a vytvořit si jakési normy pro sebe a své přátele, protože jsme všichni byli ve stejné situaci. Víkendy, všední dny...; všechny dny byly spíš ožralým peklem naplněným chlastem, než promyšlená budoucnost nebo plán, což mohlo někdy vypadat dost smutně. Lidi obvykle říkají, že jsme tenkrát v 96tém zněli vitálněji, nasraněji a víc opravdově než dnes. To proto, že jsme víceméně nikdy nemysleli na to, co děláme, píšeme atd. Dnes vkládáme do skládání a psaní textů daleko více úsilí a to nás možná vyneslo o úroveň výš, než abychom byli pro někoho dost “opravdoví”. Ale počkat - kolik punkových kapel se drží svých standardů? Jsme neustále obviňováni z toho, že jsme “ rockstars”, protože se naší hudby prodá víc než 200 kopií. Nikdo se neptá, jestli to náhodou nemá co dělat třeba s kvalitou.
Myslíš si, že je pro punk dobré, když stále více prorůstá do hudebního mainstreamu a kapely jako GREEN DAY se dostávají do širšího povědomí, a lidi si pak řeknou: „Na tom punku přeci něco je...?“
No, co se mě týče, nebyl GREEN DAY nikdy o punku. Možná se snažili přesvědčit sami sebe, že je to právě to, co dělají, ale mě je zcela jasné, že to bylo od prvního dne jen o tom, jak prorazit! A vůbec GREEN DAY, AVRIL LAVIGNE, BLINK 18 - kurva taky - jen použili styl oblíkání, číra a tak podobně, a rozjeli komerci na maximum. A nakonec, co je to za punk, když máte na zahradě svůj vlastní bazén???
Na desce Stigmata oceňuji fakt, že se vám na ni podařilo výborně přenést energii živého vystoupení. Předpokládám, že jste spíše koncertní kapela nebo se mýlím? Je pro vás prioritou hrát hodně živé akce, nebo vydávat dobré desky?
Hahaha, to je prvně, co od někoho slyším, že jsme lepší živá kapela než studiová! Myslím, že jsme na živo většinou totálně na hovno, ale možná se mýlím. Skvělý na živým hraní je, že žádná show není nikdy stejná! Někdy sekneš kytaru do refrénu, někdy zapomeneš vokální linku... Ale nejdůležitější je, že se díváš z oka do oka lidem, kteří si kupují tvou hudbu, fanouškům, a mluvíš s nimi, dáš si pivo či něco jiného;) a plácáš blbosti a tak. Ale abych byl upřímný, dávám přednost nahrávání alb, i když jsme tááááááááák hrozně líní!
Ve vaší muzice je ale hodně metalového základu. Kdo je k vaší tvorbě více přístupnější, ortodoxní punkeři nebo ortodoxní metalisti? A na OEF jste hráli především na grind core akci (ale to je kapitola asi sama pro sebe). Setkáš si při hraní takovéto hudby i s vyloženě negativní reakcí, kdy si řekneš: "A kurva, tady jsme asi neměli být?"
No, v současnosti to vypadá, že jsme schopni zůstat tak 50/50 a jsem si jistý, že přitáhneme stejný počet metalistů jako ”ortodoxních” punkerů, haha. Ale hraní na OEF nebyl žádný “omyl” nebo pocit, že jsme na špatném místě. Spíše naopak - cítili jsme, že jsme na správném místě! Hochu, hodně lidí dokonce vypadalo, že si oddechli, že tu noc uslyší nějaký starý dobrý D-beat od DRILLER KILLER, SKITSYSTeM a PISSCHRIST!
IN THE PAST
SKITSYSTeM vznikl vlastně jako vedlejší projekt dvou členů kultovních AT THE GATES. Nakolik vás tento fakt ovlivnil v začátcích? Vlastně i první nahrávky jste mohli nahrát jen díky nim. Existovali by SKITSYSTeM vůbec?
No, protože jak Tompa (DISFEAR) tak Adrian (ex-CRADLE OF FILTH) byli členové SKITSYSTeM a AT THE GATES, tak je fakt, že bez nich bychom v této podobě neexistovali. Stalo se, že ATG měli volný čas na zkoušení a byli hrozně odhodlaní udělat nějakou bokovku a bažili po D-beatu! Takže když jsem tenkrát v 94tém přišel do Gothenburgu, zavolal mi Tompa a zeptal se, jestli nechci být basák. A přestože jsem měl jen kytaru, řekl jsem: „Ano“ a tak jsme byli dva kytaristi, hahaha. Pak přišel Alex a hle, měli jsme kapelu. Našim ožralým, zlomeným duším taky pomohlo, když nám ATG nabídli, v jejich placeném studiovém čase, nahrát náš první 7“, hahaha! Co většina lidí neví je, že další 10“ byl nahráván s ÚPLNĚ stejným zvukem, který měli ATG na předprodukci jejich slavného alba Slaughter Of The Soul, hahaha! Těžko to poznat. A Anders, kytarista ATG (teď THE HAUNTED), pomáhal udělat první 7“! Takže, ATG hráli velkou roli, ale řekl bych, že nikdy ne v hudbě a textech SKITSYSTeM. Ale lidi, kteří poslouchají a čtou texty na Slaughter Of The Soul, možná nacházejí temnější elementy a myšlenky, které se staly vlastní i pro SKITSYSTeM.
Kapela si prošla velmi těžkým obdobím na konci roku 96, kdy se téměř rozpadla. Velmi oceňuji, že jste vydrželi. Člověk má spíše tendenci to v takovém případě zabalit a jít do něčeho nového. Co bylo tím, co kapelu udrželo pohromadě?
No, tohle je tak nějak nevyřčená kapitola v historii naší kapely. Po rozpadu AT THE GATES po jejich úspěšné US tour, vedly některé věci k tomu, že jsme se taky rozpadli. Protože Tompa odmítal některé kluky z ATG, možná kvůli tomu, že ONI opustili ATG - mezi nimi i Adriana, který byl stále ve SKITSYSTeM - neměl jsem jinou možnost, než to zrušit. Takže, následující dny jsme já a Alex napsali 17 (!) nových songů za tři dny, v říjnu 1996, ze kterých jen tři nebo čtyři nakonec spatřily světlo světa. Ale co se stalo doopravdy bylo to, že jsme se rozhodli, že to kapelu nezničí, když Tompa nebude u toho. Nějakou dobu jsme zkoušeli, Adrian byl stále víc a víc zaneprázdněn svou novou kapelou THE HAUNTED, a tak jsme po roce a půl byli téměř na stejném místě. Pak nám zavolal Mats z DISTORTION a ptal se na ty tři zbylé songy, které byly z 10” schované na splitko. Zeptal se, jestli bychom nechtěli udělat split 7” s WOLFPACK, a tak se vlaky zase rozjely. Tompa dostal podivný nápad, že by dal dohromady nějaké kluky a udělal nové SKITSYSTeM a byl tak hodný, že mi nabídl místo kytaristy. Jasně jsem mu řekl, že Alex je stále původním členem, tak jako já, a bez něho není SKITSYSTeM. Adrian už tenkrát opustil kapelu a šel za svým novým úspěchem! A tak jsme se po pár drincích (jako vždy…) rozhodli to zkusit a vyrazili do států na třítýdenní tour a pak jen pokračovali dál, hahahahaha!!!
Poté odešel Adrian k THE HAUNTED, jakýmsi pohrobkům AT THE GATES. Na tom by nebylo nic divného, ale on pak nakonec skončil u CRADLE OF FILTH (od nichž nedávno odešel), kteří jsou jak hudebně, tak textově - téměř ve všem opakem SKITSYSTeM. Prostě mi nejde dohromady, jak někdo může skončit během pár let na druhé straně barikády?
Adrian je jeden z nejnadanějších muzikantů, které znám a možná kdy znát budu. Je taky jedním z nejpohodovějších lidí, které znám a jeho rozhodnutí jsou založena na tom, aby byl schopen se hudbou uživit. Souhlasím, že CoF nemají ke SKITSYSTeM blízko. CoF není ani dobrá kapela, ale já plně respektuju jeho volbu a myslím, že je takhle spokojený. Největší záhada pro všechny je, že on se SKITSYSTeM tenkrát hrál, hahahaha!!!
Zpíváte švédsky, proč jste se tak rozhodli? Rozhodli jste se to udělat hned od začátku, nebo je to vliv inspirace? A všiml jsem si, že to dělají také vaši kolegové SPLITTER. Kdo koho ovlivnil?
No, mívali jsme kdysi nějaké anglické texty, ale bylo pohodlnější zpívat rodným jazykem. Taky můžeš ve švédštině vyjádřit daleko víc a zní to i brutálněji než angličtina;) Co se SPLITTER týče, předpokládám, že jsme je ovlivnili my, a ne naopak, protože v té době ještě neexistovali! Ale myslím, že oni jsou spíše ovlivněni kapelou NASUM…
Na bookletu CD sice texty přetlumočíte, ale přesto je fanoušek o tu lyriku ochuzen. Nebylo by lepší, kdyby tam byl doslovný překlad té lyriky? Nebo si říkáte, že než aby to někdo špatně pochopil, raději pěkně srozumitelně popíšete o čem to je?
No, kdyby to neznělo tak hloupě, když se text přímo překládá, tak bychom dělali asi obojí. Ale jak už jsem řekl, plno věcí se v angličtině ztratí a tak dávám přednost převyprávění textu, spíše než jeho překladu.
STIGMATA
Z tvého komentáře na bookletu CD Stigmata je evidentní, že vaše lyrika se zabývá soudobými společenskými problémy západní civilizace. Je velmi ostře kritická k hodnotám a stylu života většiny západní populace. Ta témata, kterými se zabýváš a která popisuješ, jsou velmi zajímává. Kde bereš inspiraci a co tě nutí o tom psát? Je to snaha upozornit na tu kterou konkrétní věc, nebo jsi obecně nasraný na současný stav věcí?
Řekl bych obojí. Dnes se klade velký důraz na materiální standardy a v západní Evropě zvláště. Je odstrašující, že už teď užíváme víc, než je Země schopna vyprodukovat a jestli tak budeme pokračovat dál, budeme potřebovat dvě Země, abychom uspokojili poptávku po věcech… Lidé většinou cítí potřebu po materiálních hodnotách spíše, než zabezpečení zdravého životního prostředí pro naše potomky. Je to například stejné jako s hysterií JAK VYPADAT?!!! Je šílené, že se přežíráme k smrti NEBO k smrti hladovíme a v tolika zemích je hladomor. Snaha zapadnout do nynější společnosti, přináší velký tlak na současné děti a mnohé se cítí tak zbytečné, že si berou i život. Jaký svět to tady opravdu tvoříme??? Tím chci říct, že se svět nezmění kvůli našim textům, ale JESTLI JEN JEDEN nebo dva lidé změní svůj pohled na svět, už jsme vyhráli! Musíme začít z mála, abychom nakonec zvítězili!
Mimochodem, ta témata, kterými se zabýváš a styl jakým o nich píšeš je mi velice blízký a hodně oceňuji vaši angažovanost. Setkáváš se někdy i z opačnou reakcí nebo nepochopením?
No, spíše ne. Během těch let nás někteří lidé obviňovali, že nežijeme podle toho, o čem mluvíme, ale to je jejich věc. Nás to opravdu nesere! Takoví jsme a vždycky jsme byli.
FUCK THE POWER
Z tvých komentářů je cítit velká skepse z vývoje hodnot a myšlení celé západní civilizace. Myslíš, že může přijít úpadek, jako například u starých civilizací jakou byla Římská říše, až dosáhne svého vrcholu? Nebo se stane opak a v dnešní době globalizace ovládne západní civilizace zbytek světa?
Pokud kapitalismus ovládá tuhle stranu světa, tak není jiné řešení, než sejít a zmizet. Lidé začnou prahnout po jiných životních hodnotách, než peníze a bohatství a nebyl bych překvapen, kdyby během příštích 100 let proběhla opačná průmyslová revoluce. Nakonec je to všechno o Zemi, na které žijeme. Až tady nebude, jaký bude mít smysl vyrábět křesla, auta, boty...?!? Znečištění už dnes trhá a drtí hrudě našich dětí a kdo si vezme na zodpovědnost nemoci, které se šíří kvůli poptávce po luxusním životě?!?!
Nemyslíš, že je trochu paradoxem, že SKITSYSTeM si své ostré a kritické výpady proti bohaté západní společnosti může dovolit právě z toho důvodu, že jste právě z té bohaté společnosti? Díky tomu vlastně můžeš hrát tuto hudbu, nahrát desku a šířit své názory po světě. Kdybys byl například ze Súdánu a měl to štěstí, že bys nemusel bojovat každý den o něco k jídlu, pochybuji, že bys mohl svůj názor a postoj prezentovat tak jako teď. Někdo by mohl argumentovat tím, že to tak trochu zavání pokrytectvím?
Ovšemže je celá punková scéna, obecně v mnoha směrech, pokrytecká. Ale bez počátku v západním světě se svět nezmění. V Súdánu není nikdo, kdo může mluvit o přebytku jídla, nadprodukci obilí, masa apod. v „našem“ světě, takže to musíme udělat sami. To není třeba kvůli lidem v Súdánu, ale kvůli vlastním lidem. Snažit se otevřít oči alespoň někomu a ukázat, co je špatné. A taky - jsou to vždy systémy, které se hroutí. Švédský není vyjímkou. Taky tady máme hodně policejního násilí podporovaného státem a přitom jsme absolutně proti „právu použít násilí.“ Jak si to nějaký stát může dovolit? Fuck that, fuck the police and fuck the power!
Hodně se mi líbí námět titulní skladby Stigmata. Sám mám dvouletou dceru, proto o to víc oceňuji a vnímám toto téma. Nemyslíš, že za tím vším stojí nejen touha dětí být atraktivní a úspěšný, ale i jejich výchova? Tím, že rodiče se snaží vydělávat stále více peněz a lépe zabezpečit své děti, mají tak na ně a jejich výchovu stále méně času.
Ovšemže, opravdu hodně závisí na výchově. Ale ve společnosti je mnoho dalších věcí, před kterými můžeme děti chránit - standardy a normy, které diktuje tisk, média a další. Někdy se mi těžko přemýšlí o budoucnosti mé dcery. Brzy jí bude jeden rok. Kolikrát se přistihnu, že si představuji, jak jí vysvětlit, PROČ některé ženy nemohou žít bez plastiky ňader, rtů s kolagenem, nebo nemohou nevypadat jako porno hvězdy, vyplňující každé mužské přání a potřebu, protože jestli to NEBUDOU dělat, tak nebudou úspěšné a plnohodnotné lidské bytosti. Je to možná trošku přehnané, ale kdo dnes udává standardy?!? Nepomůže, když dceři řekneš, že Barbie není dobrý příklad a že tak nikdo nevypadá…
V komentáři ke skladbě Blood Shame, píšeš "I meet it too often in my work with kids and families at an orphanage here in Sweden." Ty pracuješ v sociální sféře? Proč jsi se tak rozhodl, a co všechno děláš? Švédsko a další severské země jsou díky svému sociálnímu systému dávány za vzor. Je opravdu tak dobrý? Je to proto, že je Švédsko bohatá země, která může dát více na tuhle věc, nebo proto, že je ve vaší zemi více empatie a Švédové jsou více ochotni se touto problematikou zabývat?
Posledních sedm let jsem pracoval v instituci pro rodiny a děti, řízenou státem. Jednoduše řečeno, je to sirotčinec, ale hodně se za posledních padesát let změnilo, alespoň tady ve Švédsku. Zaobíráme se rodiči, kteří mlátí své děti (ve Švédsku je to zakázáno zákonem), rodiči, kteří se i jinak nevhodně chovají, mezi jinými ožralové, feťáci, uprchlíci... Na začátku mě ta práce hodně uspokojovala, ale teď je toho nějak moc… Abych byl upřímný, myslím, že si potřebuju odpočinout od lidské bídy! Některé věci jsou tak strašné, že bys nevěřil. Nicméně Švédsko má jeden z nejlepších sociálních systémů na světě a stalo se modelem pro ostatní země světa. Ale může to být ještě lepší! Teď stát přišel na to, že je lepší nechat děti s rodiči, než je rozdělovat, což je dobré. Někdy ale dostávají někteří rodiče své děti nazpět zase moc jednoduše. A co se empatie týče, tak myslím, že vy Češi jste stejně tak empatičtí jako my. Možná to opravdu bude otázka peněz. Švédsko vydává stovky milionů dolarů z daní (uvědom si, že Švédové platí nejvyšší daně na světě!) na sociální záchrannou síť! To je všechno - od ošetřoven a institucí pro handicapované děti, dávek v nezaměstnanosti, až po příspěvky na bydlení, a je dokonce protizákonné neposkytnout každému občanovi vlastní byt! Takže - ano, je to v mnoha věcech skvělé, ale musíš být někdy tak trochu samaritán, protože plat lidí, kteří se starají o “lidský odpad” je mizerný.
FREE MUSIC
Na vašich web stránkách jsou ke stažení kompletní alba. Nemáte strach, že toho někdo zneužije... nebo pravděpodobnější situace: než by koupili vaši desku, tak si raději songy zadarmo stáhnou? Proč jste se pro to rozhodli a co na to vaše nahrávací firma?
No, už jsme se tak rozhodli velmi dávno, někdy v 98mém. Vždy jsme to tak cítili a chtěli, aby si lidi mohli hudbu stahovat zdarma, např. v Indonésii, na Filipínách, Polsku nebo Albánii... Nebo vůbec lidi, co nemají na to, album si koupit. Opravdu si nemyslím, že jsme kvůli tomu o něco přišli, protože jsme jen taková malá kapela. Taky na naše stránky nedáváme (!!!) naše texty, proto jestli chceš rozumět celému konceptu, musíš si nahrávku koupit. To je obchodní strategie, hahaha! Tolik lidí dnes stahuje, že je hezké být na scéně průkopníky!!! Nahrávací společnost by mohla být trochu naštvaná, nebo to dobře nechápat, ale ze Stigmata jsme nejdřív dali na web jen asi 3-4 songy a pak, až téměř devět měsíců poté, jsme tam dali celé album. V té době měl label peníze už zase zpátky = všichni vyhráli!!!
S tím souvisí i moje další otázka. Nahráváte ve Fredman studios. Pokud vím, tak je to poměrně nákladné studio, které na jeden den stojí stovky Euro. Kde na to vezme kapela, která své songy nabízí zdarma ke stažení na svém webu?
Za prvé jsme dobří přátelé Fredrika Nordströma, který to studio vlastní a nahrával nám ty slavné první 7” a 10”, v čase půjčeném od AT THE GATES, vzpomínáš, hehehe! Měli jsme z pekla štěstí a dostali opravdu dobrou nabídku. Oni se zrovna chystali stěhovat, tak jsme dostali opravdu férové podmínky! Navíc, studiové náklady nejsou nikdy náš problém, protože to platí label. Je to část našich požadavků. Dalším požadavkem je, že si vybíráme studio sami a pokud je nahrávací společnost ochotna platit… Ale, aby bylo jasno, stejně jsme neplatili stovky Euro denně!
Jak často koncertujete a kdy se vás můžeme dočkat opět u nás?
Opravdu doufáme, že se k vám vrátíme. Měli jsme hrát na Obscene Society festu, ale kolidovalo to s narozkama mé dcery a Mickeova (kytara) syna, a děti mají vždy přednost :) Ale chceme se ukázat a zahrát, jednou třeba v 007 clubu v Praze…
Chtěl bys na závěr něco vzkázat čtenářům The Suffering?
Díky moc za interview a jestli si chcete stáhnout naše songy FOR FREE (!) jděte na website: www.skitsystem.net nebo : www.myspace.com/skitsystemband.
Mír, ať žije punk 2007!!!
PROFITHYSTERI (7" 1995, Distortion Records)
DOLORES RECORDS GBG SWEDEN (comp. CD 1996)
ONDSKANS ANSIKTE (10" 1996, Distortion Records)
DEFENDERS OF THE OPPRESSED BREED (comp. CD 1996)
LEVANDE LIK (split 7” with Wolfpack 1998, Distortion Records)
GRÅ VÄRLD/SVARTA TANKAR (CD/LP 1999, Distortion Records)
PUNKSTAD 2001 GÖTEBORG (comp. CD/LP 2001)
SKITSYSTEM / NASUM (split 7" 2002)
MORE WORLD-LESS BANK (comp. 7" 2003)
ALLT È SKIT (discography CD/LP 2003/2004, Distortion Records, Havoc Records, Barbarian Records)
HJÄLP SNUTEN - SLÅ DIG SJÄLV (comp Cass/CDR 2005, Halvkass Produktion)
STIGMATA (CD/LP 2006, Havoc Records, Iron Fist Records)
Alex - Bass and Vocals (1994 -)
Fred Wallenberg - Guitar and Vocals (1994 -)
Micke - Guitar (2004 -)
Kalle - Drums (1997 -)
Former members
Tomas "Tompa" Lindberg - Guitar and Vocals (1994-2004)
Adrian Erlandsson - Drums (1994-1997)
www.skitsystem.net
www.myspace.com/skitsystemband